BGA Lugu
See on lugu transformatsioonist ja laienemisest. Põnev lugu, mis algab väikesest kohalikust perettevõttest Gävles, mis on täna suur e-kaubandus, mis on plahvatuslikult laienemas üle Euroopa. Aastate jooksul on toimunud palju, palju on muutunud. Kuid midagi on jäänud, midagi, mis on olnud olemas alates ettevõtte asutamisest 1993. aastal - kuulamine. Uudishimu, et kuulata ja mõista, mida kliendid soovivad - mõnikord isegi enne, kui nad seda ise mõistavad. See, koos pisut julgust ja tugeva kvaliteedifookusega, on olnud mõned kõige olulisemad koostisosad ettevõtte edus. See on BGA lugu.
Proloog - Väike perettevõte
Aasta on 1993, linn on Gävle. Bengt Andersson asutab BGA Videoproduktsiooni, kohaliku äri, mille keskmes on informatiivsete filmide tootmine ja koduvideo ülekandmine VHS-ile. 1990. aastate lõpuks suurenes nõudlus ülekande- ja konverteerimisteenuste järele järsult, mistõttu said need teenused ettevõtte tegevuses oluliseks osaks.
Peatükk 2002-2005 - DVD on moes
2000ndate alguses plahvatas nõudlus filmide ülekandmiseks DVD-le, mis avas meile suuri võimalusi kasvatada meie endiselt üsna tagasihoidlikku ja kohalikku äri. Sel ajal liitus ettevõttega täiskohaga Björn Andersson, ning investeerisime uutesse masinatesse, mis suudaksid pakkuda kvaliteeti ja mitmekesisust, mida soovisime filmide ülekandmiseks videolintidelt DVD-dele.
Peatükk 2006-2007 - Suurlinnade kutse
2006. aastal tegime uusi investeeringuid, mis võimaldasid meil luua oma seadmed smalfilmide ülekandmiseks. Need masinad vastasid meie kõrgetele kvaliteedi ja kasutajasõbralikkuse nõudmistele. 2006. aasta oli ka aasta, mil hakkasime otsima võimalusi väljaspool Gävlet, avades filiaalid nii Stockholmis (Lidingö) kui ka Göteborgis. Samuti palkasime meie Gävle kontorisse esimese välistöötaja, Kristoffer Sjöléni, kes töötab siiani ja on nüüd vastutav kogu meie tootmisüksuse eest kõigi digitaliseerimiste jaoks.
Nõudlus teenuste järele diafilme ja fotosid jaoks kasvas ning 2006. aasta sügisel laienesime ka nende teenuste osutamisele.
Aprillis 2007 avasime oma filiaali Malmö, ning oktoobris avasime teise filiaali Stockholmis, seekord Hammarby Sjöstadis.
Peatükk 2008 - Terve Rootsi silmapiiril
Soovisime pakkuda oma teenuseid rohkematele inimestele Rootsis, seetõttu laiendasime 2008. aastal oma kojutoomisteenust, et katta umbes viisteist asulat. Kolisime ka uusi ja kaasaegseid ruume nii Gävles kui ka Göteborgis.
Peatükk 2009 - Üks megameeter smalfilmi
Üks paljusid sündmusterikkaid aastaid, mil laiendasime veelgi oma populaarset kojutoomisteenust. Seekord pakkusime seda kogu Rootsis, lisaks täiesti tasuta. Otsustasime ka sulgeda oma poed Lidingöl ja Hammarby Sjöstadis, et avada pood Östermalmi piirkonnas Stockholmis, kus saime pakkuda lühemaid kohaletoimetamisaegu ja atraktiivsemaid lahtiolekuaegu. 2009. aasta oli ka aasta, mil muutusime aktsiaseltsiks, BGA Videoproduktion AB. Sel aastal suutsime samuti skaneerida 1 000 000 meetrit lühifilmi - mis oli rekord, mida hiljem korduvalt ületati.
Peatükk 2010 - Ettevõte kasvab igas suunas
Aastal 2010 laiendasime oma tegevust veelgi, hõlmates ka digitaalset töötlemist. Lisaks avasime kaks täiesti uut poodi, ühe Stockholmis ja ühe Norrköpingis. Meie Malmö pood kolis uutesse ruumidesse kesklinna, mis võimaldas meil pakkuda ka seal paremaid lahtioleku aegu. Gävles olime hakanud kasvama oma 320 m² suurustes ruumides, seega pidime kolima uutesse ruumidesse mõne kvartali kaugusele.
Peatükk 2011-2012 - Moderniseerimine jätkub
Aastal 2011 nägime - ja haarasime - võimaluse osta üles kaks olemasolevat fotopoodi Jönköpingis ja Sundbybergis. Gävle pood, mis varem jagas ruumi meie tootmisüksusega, kolis samuti tõeliselt ja täiesti omaette kauplusesse Gävle kesklinnas. 2011. aasta oli ka see, mil alustasime oma poodide moderniseerimist ja laiendasime lahtioleku aegu. See töö jätkus ja intensiivistus 2012. aastal, mil alustasime ka oma eraldi äri, BGA Fotocenter, kus töötleme fotosid ja teeme suurendusi.
___________
Uued peatükid BGA loo tähenduses
BGA Videoproduktionil oli õitsev kasv, kus filiaalid avanesid järjest üle kogu riigi ning investeeringud tõid pidevalt vilja. Kuid BGA loo suurim pöördepunkt leidis aset, kui soovisime ja julgesime veelgi enam. Algselt tegutseva ettevõtte kõrvale loodi kõrvaltegevus, mille fookuses olid fotoraamid ja fotoalbumid; BGA Fotobutik. Ja nende toodete osas nähti võimalust avastada uusi piire, nimelt internetti.
___________
Peatükk 2013 - E-kaubanduse sünd
Internet tundus olevat põnev koht lõputute võimalustega, isegi väikese Gävle põhineva ettevõtte jaoks. E-kaubandus käivitati aastavahetusel - ja esimene tellimus tuli tegelikult juba 2012. aasta uusaasta õhtul. Ilusad ja taskukohased raamid olid keskmes ning huvi nende toodete vastu osutus tohutuks. Erinevates suurustes ja värvides raamid said üllatavalt populaarseks ning mõistsime kiiresti, et turul oli koht, mida täita.
Peatükk 2014 - E-kaubandusele on vaja suuremat pinda
Meie raamide vastu huvi jätkub ja aasta jooksul kahekordistame e-poes klientide arvu. 2014. aasta oli intensiivne, mil laiendasime suure entusiasmiga ja kiirelt meie tootevalikut. See viis, nagu arvata võis, sellele, et kasvasime kiiresti oma olemasolevast laost välja ja pidime laiendama laopinda.
Peatükk 2015 - E-kaubandus hakkab avastama Põhja
Kahe toreda aastaga e-kaubanduses selja taga hakkasime end tõeliselt mugavalt tundma. Nüüd oli aeg vaadata väljapoole riigipiire ning otsustasime end ka Norjas asutada, mis realiseerus 1. novembril 2015. Varasemalt kevadel olime mõistnud, et tollane ladu oli jälle liiga väike ja otsingud suuremate ruumide järele algasid taas. Seekord olime veidi kogenumad ja otsisime otse ruume, mis suudaksid taluda ka väikest tulevast kasvu (sest kõik läks ju nii hästi!). Aasta lõpus leidsime lõpuks oma uue kodu ja kolimine toimus 2016. aasta kevadel.
Peatükk 2016-2018 - E-kaubandus läbib arengufaasi
Uutesse ruumidesse kolimisega sai meil ruumi areneda! Järgnevate aastate jooksul laiendasime oma fotorammide valikut ning hakkasime uudishimulikult uurima uusi tooteid, millega raame täiendada. Ilusad ja trendikad postrid tundusid täiesti loogilised - ja nii läkski. Soov avastada rohkem maailma kasvas ning käivitasime uue Soome õdesaid. Aastal 2017 laiendasime valikut veelgi ja tõime sisse hulgaliselt ilusaid peegleid igasugustes vormides, värvides ja suurustes. Samal aastal sisenesime ka Taani, mis osutus turuks, kus meie tooted olid tõeliselt hinnatud. Neli turgu oli tõeliselt hea saavutus, kuid maailm väljaspool Põhja-Euroopat kutsus endiselt.
Peatükk 2019 - E-kaubandus vahetab nime ja stiili
BGA Fotobutik vahetab nime bga.ee, ja koos nimevahetusega tuli ka täiesti uus väline ja graafiline profiil. Kuid see polnud kaugeltki ainus, mis sellel sündmusterohkel aastal toimus. Palju uusi ja põnevaid tooteid täitis meie veebipoodi ning laopind laienes tervelt 5000 m². 2019. aasta oli ka see, mil tähistasime, et e-kaubandus on ületanud 200 000 kliendi piiri alates käivitamisest.
Peatükk 2020 - E-kaubandus ja pandeemia
Pandeemia tabas ning kõik veetsid rohkem aega kodus. Paljud sisustasid nagu kunagi varem ja sisustus oli ostude nimekirjas kõrgel kohal. Laienesime hämmastava kiirusel ja avasime e-poed Hollandis, Belgias, Saksamaal ja Austrias. Valik kasvas ning palju uusi trendikaid tooteid sai meie juurde kolida. Laopind laienes ja e-kaubandus ületas juba 400 000 kliendi piiri alates käivitamisest.
Peatükk 2021 - 2022 - E-kaubandus jätkab laienemist
Kiire laienemine andis meile võimaluse katsetada uue valikuga, mis oli kaugel varasemast tooteportfellist. Otsustasime siiski, et uus ei ole alati parem. Täielik fookus peaks olema sellel, mille vastu meil on kõige suurem kirg ja kus meil on oma ekspertteadmised - nimelt raamid! Laopind laienes veelgi, seekord mitte eriti tagasihoidlikuks 8000 m². Laienemine Euroopas jätkus ja BGA sisenes Inglismaa, Iirimaa, Šveitsi ja Prantsusmaa turule. Käivitati veel üks sait - bgaframes.eu - mis võimaldab klientidel paljudes Euroopa riikides nautida meie esmaklassilisi tooteid.
Meil on veel pikk tee minna epiloogini ja palju põnevaid peatükke ootab BGA loos. Saa osa loost ja vaata meie muljetavaldavat valikut raame igas stiilis!